Uw interieur verdient een evenwichtig concept!

Gemiddeld brengen mensen 80% van hun tijd binnen door. Thuis, op het werk, sportend en recreërend. Een prettige leef- en werkomgeving is dus erg belangrijk. In de juiste kleuren en met de juiste sfeer. En in een logisch ingedeelde ruimte. Al die facetten breng ik samen in een interieurconcept.

Wonen, werken, recreëren, studeren of winkelen is gewoon fijner als de omgeving logisch, intuïtief is ingedeeld en de sfeer klopt bij de functie. Uit onderzoek blijkt dat mensen zich beter voelen in een prettige ruimte en er betere prestaties leveren.
In mijn interieurontwerpen zijn esthetiek en functionaliteit in balans. Ik werk vanuit een interieurconcept: een overkoepelend idee waarbinnen flexibiliteit mogelijk is. Dat maakt mijn interieurontwerpen tijdloos, duurzaam en dus een investering voor de lange termijn.

 

De invloed van kleuren

Kleuren beïnvloeden onbewust ons welbevinden en gedrag. Met de juiste kleuren kun je de ruimtelijke beleving van een interieur dus versterken. Als kleurexpert ga ik binnen de interieurarchitectuur voor het juiste kleurenpallet en materialen. Soms kies ik voor harmonieus en ingetogen, soms juist voor prikkelend en uitdagend.

Tuinlokaal met een grasgroene gietvloer - Een cirkelvormige loungeplek in de docentenkamer

Heldere logistiek is efficiënt werken

Bij interieurontwerpen en -concepten voor organisaties, bedrijven en openbare ruimtes stel ik In de eerste plaats de ruimtelijke efficiëntie centraal: zijn de looplijnen logisch, is de bewegwijzering helder, zijn de ruimtes qua logistiek efficiënt ingedeeld waardoor de processen soepel lopen?

Dat vertaal ik vervolgens in een interieur waar een persoonlijke sfeer voorop staat. Natuurlijk is ook esthetiek hier van belang. Functionele esthetiek die is afgestemd op de identiteit van het merk en de professionaliteit van de organisatie. De totale uitstraling van het concept helpt de uitstraling en beleving van uw merk te vergroten. Daarbij vind ik het een mooie uitdaging de uitstraling te laten aansluiten op uw imago. Daarbij kijk ik breder dan bijvoorbeeld de kleur van uw huisstijl: het gaat dan vooral over intuïtie en sfeer.

Bij zakelijke opdrachten stel ik de volgende vragen:

  • Komt de identiteit van uw bedrijf terug in het ontwerp?
  • Laat het interieur zien wat de corporate story en corporate identity zijn?
  • Kloppen de communicatieve elementen (bewegwijzering, logistieke elementen)?